El passat divendres 28 de novembre, des del Col·lectiu de Compromís per Alberic, junt amb la col·laboració de Dones amb Compromís, vam organitzar un acte en commemoració del 25 de novembre, Dia Mundial contra l’Eliminació de la Violència contra les Dones.
L’acte va tindre lloc a les 19.30 hores al pub cerveseria La Mona, i va consistir el visionat d’un interessant curt-metratge sobre la temàtica, “Amores que matan” de la directora Iciar Bollain, amb una posterior xerrada i debat. A més, vam contar am Mariai Talens de Dones amb Compromís i Eric Beltrán, membre del col·lectiu local i estudiant de Criminologia i Dret a la Universitat de València com a ponents, els quals ens van donar una visió general sobre l’estat actual d’aquest tipus de violència en la nostra societat, i van donar pas a un agradable debat entre les assistentes i assistentes.
Durant el transcurs del col·loqui vam tractar temes tan diversos dins d’aquesta violència exercida sobre les dones, com el tractament psicològic i social que es dóna a aquestes víctimes, la reinserció i reeducació dels agressors com a mitjà eficient d’actuació, l’educació en valors durant la infantesa, o la violència de gènere mantinguda pels adolescents a través de les noves tecnologies, entre d’altres. Es va destacar també les retallades en tots els àmbits de prevenció, atenció i educació que està fent el Partit Popular des que governa, produint un retrosses en aquestes polítiques.
La vesprada va transcórrer en un ambient molt proper i agradable, al mateix tems que plural i interessant, per això volem donar les gràcies a totes i tots els que van voler participar de l’activitat, alhora que ens agradaria convidar a tothom a participar en qualsevol acte o esdeveniment que des del Col·lectiu de Compromís per Alberc organitzem.

IMG-20141129-WA0005 IMG-20141129-WA0006 IMG-20141129-WA0009 IMG-20141129-WA0012 IMG-20141129-WA0014