Moció presentada el divendres 4 de setembre per al pròxim plenari

buzon

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

La democràcia no es limita a l’elecció de representants cada quatre anys, sinó que comporta la participació activa de la ciutadania en la vida social, econòmica i política. El bon govern de les institucions públiques requereix la generació d’unes relacions de confiança entre la societat i els seus representants, basades en la transparència i el respecte.

La informació és imprescindible perquè les persones ens formem una opinió fonamentada sobre quines són les millors opcions a l’hora d’assignar els recursos, sempre limitats, dels quals disposem per a millorar el benestar del conjunt de la població i es puga dur a terme un debat racional i fructífer.

De la mateixa manera els representants polítics han de recollir la informació dels ciutadans envers ella, poder realitzar les actuacions més convenients per millorar el seu benestar, polsar l’opinió dels ciutadans per matisar o apropar les proposicions a les necessitats reals de la ciutadania. Està informació ha de ser bidireccional, des dels ciutadans als representants polítics i des d’aquests cap a la ciutadania. Aquesta última direcció està molt més consolidada en la pràctica, ja que a tots els grups polítics els interessa comunicar als seus representats les accions polítiques que realitzen.

Per tot això, en nom del GRUP MUNICIPAL DE COMPROMÍS D’ALBERIC propose els següents punts d’acord:

PROPOSTA D’ACORD

1.- Col·locació a l’edifici consistorial al lloc què tenen lliure accés als ciutadans (al costat dels mostradors d’atenció) de bústies per a cada grup polític, on els ciutadans puguen dipositar preguntes, suggeriments, cites prèvies amb regidors de manera confidencial, sense la intervenció de persona interposada.

Les claus d’aquests bústies únicament les tindrà el grup polítco a nom del qual va la bústia.

2.- Habilitar un espai a la pàgina web de l’ajuntament per a cada un dels grups polítics de l’ajuntament, on cada grup pot posar la informació que crega convenient sobre assumptes de la gestió municipal, així com enllaços a les pàgines dels partits si així ho creuen convenient .

Alberic, a 4 de setembre de 2015.