xarxaciutatbo50

MOCIÓ D’ADHESIÓ A LA XARXA DE CIUTATS VALENCIANES RAMON LLULL

La Xarxa de Ciutats Valencianes Ramon Llull va ser creada pels ajuntaments de Morella, Sueca, Gandia i Vinaròs amb l’objectiu d’incorporar-se a la Fundació Ramon Llull, creada l’any 2008. Posteriorment, s’han afegit a la Xarxa nombrosos ajuntaments valencians.

El domicili social de la Xarxa Valenciana s’ha establert a Gandia, a la seu del Centre Internacional, carrer Alfons el Vell.

L’objectiu de la Xarxa de Ciutats Valencianes Ramon Llull és la promoció de la llengua i cultura pròpia dels valencians, la celebració de cursos, congressos i seminaris, la concessió de beques, la concertació d’acords amb institucions, universitats i associacions, i la promoció de l’art i la cultura popular.

Així mateix, és també un objectiu de la Xarxa facilitar la promoció, formació i projecció dels joves valencians. En aquest sentit, cal apuntar la via oberta per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) amb la firma d’un conveni amb l’Institut Llull (que també forma part de la Fundació Ramon Llull) per a finançar lectorats de llengua i cultura en universitats europees.

L’adhesió a l’esmentada Xarxa no implica cap quota econòmica, i permet aprofitar una xarxa institucional de promoció cultural i dels nostres joves per a la realització d’iniciatives consensuades en l’àmbit cultural, com és el cas de la commemoració, enguany, de l’Any Ramon Llull.

És per això que es presenta la proposta d’adopció del següent acord:

El ple de l’Ajuntament d’Alberic aprova

1.- Adherir-se a la Xarxa de Ciutats Valencianes Ramon Llull.

2.- Comunicar l’esmentada adhesió a la Xarxa de Ciutats Valencianes Ramon Llull.